Borang Pertanyaan

Name:
Email Address:
Hand phone no:
Alamat :
Berminat Untuk : Turun Berat badan
Naik Berat badan
Sarapan Sihat
Tingkatkan Taraf Kesihatan
Pendapatan Sampingan
Lain lain (Sila isi ruang dibawah)
Lain Lain

This contact form was created by Freedback.

Wednesday, April 24, 2013

Makanan dan Nutrisi untuk membina Otot


15  Makanan Terbaik untuk membangunkan  Otot-

1. Daging (Dari Lembu padang ragut)

Daging adalah penting untuk membina otot tanpa lemak kerana kandungan protein, kolesterol, zink, vitamin B dan kandungan besi.

Daging daripada lembu diberi makan rumput mempunyai tahap yang lebih tinggi asid linoleik conjugated (PTK) daripada lembu konvensional yang dibangkitkan, yang memberikan anda rangsangan dalam menumpahkan bodyfat dan otot bangunan.

2. Beets (Ubi Merah)

Satu sumber yang baik betaine, juga dikenali sebagai Trimethylglycine, nutrien ini bukan sahaja meningkatkan hati dan membaiki sendi, tetapi juga telah ditunjukkan dalam kajian klinikal untuk meningkatkan kekuatan otot dan kuasa.

Beets juga memberi rangsangan NO yang boleh ehance tenaga dan pemulihan bantuan.

3. Brown Rice

A seluruh perlahan mencerna gandum yang menyediakan tenaga tahan lama sepanjang hari, dan semasa latihan. Beras perang juga boleh membantu meningkatkan hormon (GH) tahap pertumbuhan anda, yang penting bagi menggalakkan pertumbuhan otot, kehilangan lemak dan keuntungan kekuatan.A slow-digesting whole grain that provides you longer-lasting energy throughout the day, and during workouts


A seluruh perlahan mencerna gandum yang menyediakan tenaga tahan lama sepanjang hari, dan semasa latihan.

4. Oren

Satu lagi buah-buahan yang baik yang benar-benar boleh membantu meningkatkan pertumbuhan otot, kekuatan dan daya tahan, terutama apabila dimakan sebelum latihan.

5. Tembikai

Oleh kerana ia adalah kandungan fruktosa agak rendah, tembikai ini adalah salah satu daripada beberapa buah-buahan yang sebenarnya adalah karbohidrat pantas mencerna. Yang menjadikan ia karbohidrat yang baik untuk mempunyai perkara pertama pada waktu pagi selepas malam yang panjang puasa dan salah satu daripada buah-buahan beberapa baik untuk makan selepas latihan.

6. Keju Cottage (organik)

Kaya dengan protein kasein, keju kotej adalah besar pergi ke sumber protein, terutama sebelum tidur.

Casein protein adalah protein yang paling perlahan-mencerna anda boleh makan, bermakna ia menghalang otot anda daripada digunakan sebagai sumber tenaga semasa anda berpuasa pada waktu malam.

7. Telur

Telur yang dikenali sebagai protein yang sempurna, tetapi kemampuan mereka untuk meningkatkan otot dan kekuatan keuntungan tanpa lemak bukan disebabkan oleh hanya protein sahaja. Ia mendapat banyak bantuan daripada kuning, di mana kolesterol ditemui.

Jika anda bimbang tentang kolesterol anda menembak dari makan kuning, kolesterol dari telur yang telah terbukti untuk mengurangkan jumlah LDL (buruk) kolesterol zarah dikaitkan dengan aterosklerosis.
Eggs are known as the perfect protein


Telur yang dikenali sebagai protein yang sempurna.

8. Susu (organik)

Mengandungi kedua-dua whey dan kasein dan kaya dengan asid amino glutamin. Susu organik mempunyai kira-kira 70% lebih omega-3 asid lemak daripada susu konvensional.

9. Quinoa

Satu protein lengkap di samping menjadi perlahan mencerna karbohidrat, quinoa telah dikaitkan dengan peningkatan dalam seperti insulin pertumbuhan faktor-1 (IGF-1) tahap, satu faktor penting yang berkaitan dengan otot dan keuntungan kekuatan.

10. Wonka PIXY Stix

Ini mengandungi dekstrosa, bermakna karbohidrat ini tidak perlu untuk dihadamkan - ia benar-benar pergi terus ke dalam aliran darah anda, mendapatkan orang-orang karbohidrat terus ke otot anda untuk pemulihan yang paling cepat selepas latihan.

11. Bayam

Satu sumber yang baik glutamin, asid amino yang penting untuk pertumbuhan otot.

Selain glutamin, bayam boleh meningkatkan kekuatan otot dan daya tahan.

12. Epal

Polifenol tertentu dalam epal membantu meningkatkan kekuatan otot dan mencegah kelesuan otot, membolehkan anda untuk berlatih lebih keras untuk lebih lama.

Penyelidikan yang lain juga menunjukkan bahawa polifenol boleh meningkatkan pembakaran lemak juga. Itulah sebabnya ia adalah idea yang baik untuk membuat epal sumber karbohidrat pra-senaman.
Apples help to increase muscle strength and prevent muscle fatigue, allowing you to train harder for longer


Epal membantu meningkatkan kekuatan otot dan mencegah kelesuan otot, membolehkan anda untuk berlatih lebih keras untuk lebih lama.

13. Yogurt Yunani

Seperti kismis, yogurt Yunani bermula daripada sumber yang sama: susu. Yogurt Yunani, bagaimanapun, mempunyai lebih banyak protein (20 g kekalahan setiap cawan) dan kurang karbohidrat (9 g setiap cawan) daripada yogurt biasa (16 g protein, 16 g karbohidrat setiap cawan).

Ia juga merupakan sumber yang baik untuk protein kasein.

14. Roti Serat Gandum

Roti Serat Gandum dibuat daripada organik tumbuh bijirin penuh. Kerana ia mengandungi bijirin dan kekacang, roti adalah protein lengkap, yang bermakna ia mengandungi semua sembilan asid amino badan anda tidak boleh menghasilkan sendiri - orang-orang yang diperlukan untuk pertumbuhan otot.

15. Germa Gandum

Kaya dengan zink, besi, selenium, kalium dan vitamin B, tinggi serat dan protein, dengan jumlah yang baik daripada asid amino rantai bercabang (BCAAs), arginin dan glutamin.

Ini menjadikan gandum satu sumber perlahan mencerna karbohidrat dan protein yang berkualiti itulah makanan yang sempurna sebelum latihan.

Info dari :http://www.bodybuilding.com/fun/nutrition-101-eat-to-build-lean-muscle.html

Di sini saya boleh beri penyelesaian yang Lebih Mudah..

Apa yang anda perlukan:

1.F1 shake










2.F3 -Wheat protien



3.Tea Mix/NRG Tea

4. Air sebanyak mungkin minimum 4L sehari




Cara Cara nya..


  1. Sarapan pagi wajib  healthy breakfast Nutrisi herbalife (Aloe + Tea mix + Shake(F1+F3) )
  2. Kene kerap makan n makan pun yang bagus bagus kurangkan nasi lebihkan protien cth salmon bakar,dada ayam bakar sup ayam ,steak..n korang boleh google..
  3. Pergi gym sekurang kurang 2-3kali seminggu
  4. 1 jam sebelum pergi gym minum 400ml shake (F1(2scoop)+F3(2scoop)) 
  5. Maximum 30 minute selepas gym minum shake sekali lagi . Protein sangat penting waktu ni sebab otot-otot banyak koyak. Makanya protein penting untuk proses recovery muscle dan esoknya tidak la terasa sangat sakitnya..
  6. Minum air kosong + tea mix/nrg sekurang kurang 4liter supaya lemak lemak yang dibakar dapat dikeluarkan dari badan dan proses tersebut dapat di lakukan denagn lebih baik..Bukan 100+...
  7. Rehat dan tidur yang cukup..
Sekian sahaja perkongsian saya....


Hubungi Untuk maklumat Lanjut :

Msg/Whatapps/Wechat: 0126357135
Yahoo Massenger :Shogun_alsamurai
Email:maaeherbalife@gmail.com







No comments:

Post a Comment