Borang Pertanyaan

Name:
Email Address:
Hand phone no:
Alamat :
Berminat Untuk : Turun Berat badan
Naik Berat badan
Sarapan Sihat
Tingkatkan Taraf Kesihatan
Pendapatan Sampingan
Lain lain (Sila isi ruang dibawah)
Lain Lain

This contact form was created by Freedback.

Sunday, September 23, 2012

BERSENAM TAK SEMESTINYA UNTUK KURUS..


Terdapat beratus-ratus sebab-sebab mengapa menjadi aktif bermanfaat. Senaman adalah baik untuk badan anda, minda anda dan kehidupan sosial anda.

Berikut adalah empat sebab-sebab yang saya percaya akan memberi inspirasi kepada anda untuk bangun dan mendapatkan sihat. Sebaik sahaja anda telah membaca melalui, saya tahu anda akan menyertai saya dan menjadi bahagia, sihat anda.

1. Stres

Kebanyakan kehidupan kita dipenuhi dengan tekanan beberapa jenis, sama ada kekurangan itu masa, perjuangan kewangan, tarikh akhir kerja sukar atau hanya cuba untuk kawanan anak-anak anda ke sekolah.

Tekanan boleh menyebabkan pertambahan berat badan dan membuat mengurangkan berat badan lebih sukar, jadi mencari masa untuk aktiviti tidak pernah begitu penting.

Tekanan juga sering menyebabkan lebih-makan dan ini boleh membawa kepada pertambahan berat badan, seterusnya ini boleh meningkatkan tekanan anda dan kemudian mengulangi kitaran.

Malah saya telah tunduk kepada tekanan dan disembunyikan di pantri saya (di mana saya menyimpan cookies!) Semasa kali tekanan tinggi. Mengetahui bahawa ini bukanlah tindak balas yang terbaik, saya mengambil masa keluar dan menyedari bahawa saya perlu melakukan sesuatu yang akan membantu saya menghadapi tekanan hidup saya. Saya mendapati bahawa menambah aktiviti untuk hari saya membenarkan saya untuk semula kumpulan dan tumpuan pada diri sendiri dan ini membantu saya untuk mengurangkan kebimbangan dan tekanan.

2. Berasa lebih produktif dalam kerja dan kehidupan

Saya selalu digunakan untuk berfikir bahawa di sekolah kita mempunyai rehat untuk memberi guru lima minit keamanan tetapi sebab sebenar adalah lebih menarik. Kajian telah mendapati bahawa selepas aktiviti otak kita lebih aktif dan ini menjadikan ia lebih mudah untuk kita belajar dan menyimpan maklumat. (Saya telah diuji falsafah ini pada anak-anak saya sendiri dan ia pasti kerja-kerja untuk mereka.)

Anda mungkin tidak di sekolah lagi, tetapi mengambil rehat ringkas untuk aktiviti, terutama apabila anda berasa disalirkan, boleh meningkatkan tumpuan anda dan membuat anda lebih produktif. Merasa bahawa anda lebih produktif merupakan cara terbaik untuk menewaskan tekanan!

3. Gaya hidup positif menarik orang yang positif

Apabila anda membuat usaha bersungguh-sungguh untuk memperbaiki diri melalui menjadi lebih aktif, keyakinan anda mendapat rangsangan. Malah lebih baik, pendekatan baru anda positif boleh meyakinkan orang-orang di sekeliling anda juga membuat perubahan positif. Hal ini terutama berlaku jika anda membuat keputusan untuk mengambil kelas atau menyertai kelab patut.

Siapa tahu bahawa dengan meningkatkan diri anda  dan mempunyai potensi untuk memperbaiki orang lain juga?

4. Meningkatkan kebahagiaan anda

Siapa yang tidak mahu menjadi lebih bahagia? Menjadi aktif menggalakkan pembebasan endorfin dalam badan serupa kepada orang-orang yang dibebaskan apabila kita makan makanan seperti coklat anda. Saya lebih suka hendak mendapatkan endorfin gembira saya dari aktiviti kerana ia ¹ s tahan lama. Apabila anda makan hidangan manis yang tidak seimbang, vibe bahagia anda pendek hidup dan cepat diikuti oleh penurunan tenaga yang tidak-begitu-gembira.

Apa yang naik mesti turun dan jika anda sentiasa kenaikan gula dalam darah anda dengan cara ini, anda ¹ akan mendapati ia sukar untuk mengimbangi mood anda. Sebaliknya, cuba melibatkan diri dalam aktiviti sihat kerana ini boleh membuat anda gembira kerana anda ¹ akan mempunyai lebih banyak tenaga dan mood anda akan stabil.

***

Aktiviti benar-benar adalah baik untuk semua orang. Fikirkan manfaat ini mengubah kehidupan empat senaman sebagai laluan untuk kebahagiaan. Kurang tekanan membuatkan anda bahagia, peka dan lebih produktif membuat anda bahagia dan orang gembira menarik orang gembira positif.

Gembira, saya berfikir bahawa mempromosikan gaya hidup aktif akhirnya akan menjadikan dunia ini lebih bahagia, tempat yang sihat.

Ditulis oleh Samantha Clayton. Samantha adalah seorang perunding yang dibayar kepada Herbalife.

No comments:

Post a Comment